PGW

Hier de uitgebreide agenda met alle geplande activiteiten.
  • 8-12-2018 20:15 - 22:00. Kerstconcert.
    Alphens Kamerkoor Cantabile brengt kerstsfeer in Warmond.

• 14-4-2019 16:00 - 17:30. Matineeconcert
    Ism met Ex Animo Leiden (details volgen later).

• 26-5-2019 16:00 - 17:30. Matineeconcert

• 13-10-2019 16:00 - 17:30. Matineeconcert

• 8-12-2019 16:00 - 17:30. Matineeconcert
KAMERKOOR CANTABILE BRENGT KERSTSFEER IN WARMOND

Op zaterdag 8 december zal het Alphens Kamerkoor Cantabile onder leiding van Simon Stelling evenals vorige jaren ook weer de inwoners van Warmond en wijde omtrek in kerstsfeer brengen tijdens het traditionele kerstconcert dat het koor elders elk jaar een aantal keren verzorgt. Geheel volgens de Engelse traditie zal het koor zingend de donkere kerk binnenkomen; altijd een hoogtepunt voor het publiek, dat ook bij het programma betrokken zal worden en dat diverse bekende Christmas Carols kan meezingen. Daarnaast brengt het koor kerstmuziek uit heel Europa, waaronder o.a. "The Lamb" van de hedendaagse Noorse componist Kim Arnesen en drie prachtige dubbelkorige werken waaronder het wereldberoemde Ave Maria van Franz Biebl. Tevens nog twee werken van de geliefde hedendaagse componist Ola Gjeilo. Ook oud-Nederlandse kerstliederen en carols staan natuurlijk op het programma, waaronder ”African Noel”.

Het koor, dat enkele jaren geleden goud won op het internationale concours "Tonen 2000", wordt aan het orgel en de piano begeleid door Alexander Schippers. Simon Stelling zal als organist op het monumentale Lohmanorgel enkele korte orgelsoli ten gehore brengen.

De toegang bedraagt: € 10,00 en voor kinderen tot 14 jaar:gratis.
Parkeren : via de Laan van Oostergeest

Oproep
Hierbij doen wij een oproep om vriend te worden aan iedereen die -om welke reden dan ook- het kerkelijk erfgoed van de Protestantse Kerk van Warmond een warm hart toedraagt. De Stichting KEW wil een kring opbouwen van donateurs, (boezem-) vrienden en vriendinnen, die met een kleine of grote financiële ondersteuning een steentje wil bijdragen om het prachtige monumentale bezit in goede conditie over te dragen aan de volgende generaties. Het kerkgebouw met het gerestaureerde Lohman-orgel en de fantastische akoestiek bieden een monumentaal podium voor tal van artistieke en culturele activiteiten.